AYBÜ: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
KPDS: Kamu Personeli Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı
YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı
ÜDS: Üniversiteler Arası Kurul Yabancı Dil Sınavı
TOEFL: Yabancı Dil Olarak İngilizce Sınavı
IELTS: Uluslararası İngiliz Dili Sınav Sistemi
OBS: Öğrenci Bilgi Sistemi
AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi
TİK: Tez İzleme Komitesi
Enstitümüz internet sayfasında yayınlanmış olan AYBÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğini inceleyebilirsiniz. İLGİLİ LİNK İÇİN TIKLAYINIZ.
Enstitümüz internet sayfası “TÜM DUYURULAR” bölümünden, daha önceki dönemlerde ilana çıkılmış bilgileri inceleyebilirsiniz. Anabilim Dalı Başkanlığı görüşü doğrultusunda alım ölçütleri değişiklik gösterebilir.
ALES puanı 5 (beş) yıl geçerlidir.
Yabancı dil puanı 5 (beş) yıl geçerlidir.
Doktora Programı toplam 12 (on iki) yarıyıldır. İlk 4 (dört) yarıyıl sonuna kadar ders dönemini bitiremeyen öğrencinin ilişiği kesilir.
Tezli Yüksek Lisans Programı 6 (altı) yarıyıldır. İlk 4 (dört) yarıyıl sonuna kadar ders dönemini bitiremeyen öğrencinin ilişiği kesilir.
Tezsiz Yüksek Lisans Programı toplam 3 (üç) yarıyıldır. İlgili öğrencinin 2 (iki) yarıyılda 10 dersini tamamlaması, dönem projesi ödevini hazırlayıp teslim etmesi ve programın kalan ücretini ödemesi gerekir. Bu işlemler tamamlandıktan sonra öğrencinin mezuniyet işlemleri başlar.
Ders seçimleri akademik takvimde belirtilen tarihlerde online olarak Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapılmaktadır.
Tezli yüksek lisans programı öğrencisi en az 120 AKTS kredisi olmak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, daha önce almayan öğrenciler için bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, ilgili enstitü anabilim dalının teklifi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile belirlenen diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. (Anabilim Dalı Kurulu öğrencinin asgari ders sayısının üzerinde ders belirlemeye yetkilidir.)
Tezli yüksek lisans programı öğrencisi ders dönemini bitirdikten sonra tez çalışması ve uzmanlık alan derslerini almalıdır.
Derslerinizi tamamladığınız dönemden sonraki ilk dönem içinde Enstitümüz internet sayfası “FORMLAR” bölümünde bulunan Tez Öneri Formunu hazırlayıp form üzerindeki imzaları tamamladıktan sonra ilgili form öğrenci tarafından Anabilim Dalı Başkanlığına teslim edilir. Anabilim Dalı gerekli imzalar tamamlandıktan sonra Enstitümüze iletecektir.
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en az yedi ders, seminer, ilgili enstitü anabilim dalının teklifi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile belirlenen diğer öğrenim etkinlikleri (makale, konferans, bildiri ve benzerleri), yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.
Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az 14 ders, seminer, ilgili enstitü anabilim dalının teklifi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile belirlenen diğer öğrenim etkinlikleri (makale, konferans, bildiri ve benzerleri), yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. Ayrıca bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim sırasında verilmesi zorunludur. (Anabilim Dalı Kurulu öğrencinin asgari ders sayısının üzerinde ders belirlemeye yetkilidir.)
Doktora öğrencileri derslerini tamamlayarak en geç 5. (beş) yarıyılda yeterlik sınavına girmeleri gerekmektedir. 5. (beş) yarıyılda yeterlik sınavına girmeyen öğrenci başarısız sayılır. Bir sonraki yarıyılda (6. yarıyıl) sınava girmeyen öğrenci ikinci defa başarısız olur ve öğrencilik kaydı silinir. Bununla birlikte 5. ve 6. yarıyıllarda yeterlik sınavına girip başarısız olan öğrencinin de kaydı silinir.
Ders dönemini bitiren doktora programı öğrencisi doktora yeterlik çalışması dersini almalıdır.
Doktora Yeterlik sınavını geçen doktora programı öğrencisi tez önerisi çalışması dersi ve uzmanlık alan dersini almalıdır.
Doktora yeterlik sınavını başaran öğrenciler için bir ay içinde "Tez İzleme Komitesi" oluşturulması gerekir. Enstitümüz internet sayfası FORMLAR bölümünde bulunan Doktora Tez İzleme Komitesi Teklifi Formu doldurulur, form üzerindeki imzalar tamamlanarak Enstitümüze teslim edilir.
Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrencinin en geç altı ay içinde TİK (Tez İzleme Komitesi) üyeleri önünde tez önerisini savunması gerekir. Bu konu AYBÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 31. madde de detaylı anlatılmaktadır. İLGİLİ LİNK İÇİN TIKLAYINIZ.
Doktora programı öğrencisi tez önerisi savunmasında başarılı bulunduktan sonra tez çalışması ve uzmanlık alan derslerini almalıdır.
Tezli yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, öğrenciliklerinin başladığı dönemden itibaren uzmanlık alan dersini her dönem (tez dönemi de dahil) almaları gerekmektedir.
Ders aşamasında bulunan öğrenci bir defa seminer dersini alarak başarılı olmalıdır.
Tezli Yüksek Lisans Programında ders döneminde seminer dersinden başarılı olamayan öğrenci tez aşamasına geçemez.
Doktora Programında ders döneminde seminer dersinden başarılı olamayan öğrenci doktora yeterlik aşamasına geçemez.
Tezini tamamlayarak savunma aşamasına geçen öğrencinin, danışmanının teklif edeceği asil ve yedek sınav jüri önerisi ile toplantı günü ve saatini belirten Tez Sınav Jürisi Atama Formu doldurulur. İlgili form öğrenci tarafından Anabilim Dalı Başkanlığına iletilir.
Tez Yazım Kılavuzuna uygun şekilde hazırlanmış tez taslağı öğrenci tarafından çoğaltılarak toplantı tarihinden en az 15 gün önce Tez İnceleme ve Değerlendirme Formu ile birlikte jüri üyelerine Tez Teslim Tutanak Formu imzalatılmak suretiyle teslim edilir. Tez savunmasına girmeden önce Tez Savunması Sınav Tutanağı Formu hazır bulundurulur.
Not: İlgili formlar Sosyal Bilimler Enstitüsü internet sayfası üzerinden ulaşılabilecek “FORMLAR” bölümünde mevcuttur.
Sınav sonucu Ana Bilim Dalı Başkanlığı tarafından üst yazı ile Tez Savunması Sınav Tutanağı Formu, Tez İnceleme ve Değerlendirme Formu, Tez Teslim Tutanak Formunu ve Benzerlik Raporu eklenerek Enstitüye bildirilir. Sınavda başarılı olan öğrenci tezin, Tez Yazım Kılavuzuna uygun hazırlanmış olduğu son halinin bir örneğini kontrol için Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne teslim eder. Kontrol edilip onay verilen Tez, 3 adet basılı, 1 adet CD, Sosyal Bilimler Enstitüsü internet sayfası / Faydalı Linkler / Mezuniyet İşlemleri kısmında belirtilen işlemler yerine getirilerek teslim edilir.
Not: İlgili formlar Sosyal Bilimler Enstitüsü internet sayfası “FORMLAR” bölümünde mevcuttur.
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü internet sayfasında bulunan “PROJE/TEZ - MEZUNİYET İŞLEMLERİ” başlığından Tez Yazım Kılavuzuna ulaşılabilir.
Tezsiz yüksek lisans programı asgari 60 AKTS kredisi olmak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur.
Tezsiz Yüksek Lisans ders dönemini tamamlayan öğrenci dönem projesi dersini seçmelidir.
Kaydı, OBS üzerinde bulunan DERS VE DÖNEM İŞLEMLERİ alt sekmesinde bulunan BÜTÜNLEME KAYIT kutucuğunu tıklayarak oluşturabilirsiniz. Resim
Tezli Yüksek Lisan Programı için başarılı harf notu en az CB’dir.
Doktora Programında başarılı harf notu en az BB’dir.
Harç ücretlerini öğrenci numaranız ile herhangi bir Halkbank şubesinden, Halkbank ATM’sinden veya Halkbank internet şubesinden yapabilirsiniz. Hesap numarası veya IBAN numarası olmadan sadece öğrenci numarası ile ödeme yapılacaktır. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Enstitümüz internet sayfasında yer alan formlar bölümünden ulaşılacak Doktora/Yüksek Lisans Tez Danışmanı Değiştirme Formu doldurulup, imzalar tamamlandıktan sonra ilgili form, Enstitümüz yazı işlerine teslim edilir. İşleme alınan dilekçe, Enstitü Yönetim Kurulunda incelenir ve Yönetim Kurulu kararına göre işlem yapılır.
Not: Danışman değişikliği talepleri her eğitim öğretim dönemi ekle-bırak süresine kadar yapılmalıdır.
Enstitümüz internet sayfasında yer alan formlar bölümünden ulaşılacak Pasif Durumdaki Öğrencilerin Danışman Belirlemesi için Form doldurulup, imzalar tamamlandıktan sonra ilgili form, Enstitümüz yazı işlerine teslim edilir. İşleme alınan dilekçe, Enstitü Yönetim Kurulunda incelenir ve Yönetim Kurulu kararına göre işlem yapılır.
Öğrenci Belgesini E-Devlet üzerinden veya Enstitümüzden, Transkript belgesini ise Enstitümüzden alabilirsiniz.
Öğrenci otomasyonunda bulunan genel işlemler menüsü altında bulunan genel bilgiler alt sekmesini tıklayın sağ tarafta açılan pencere içerisinde Yönetim Kurulu kararını öğrenebilirsiniz. Detay için tıklayınız.
Yatay geçiş başvuru işlemleri akademik takvimde belirtilen tarihlerde online olarak yapılabilmektedir.
En az 8 ders ve semineri tamamlama durumunda Tezsiz Yüksek Lisans Diploması almak için yapılması gerekenler vardır. Bunlar: 1-Dilekçe ile Enstitümüze başvurmalısınız. 2-Ders sayısını ona (10) tamamlamanız gerekir, bunun için size 1 dönem hak verilir. 3-Harç ücretini ödemelisiniz (harç ücreti için Enstitümüz ile irtibata geçebilirsiniz). 4- Bir dönem içinde eksik olan dersleri tamamlamalı ve dönem projesini hazırlayıp enstitüye teslim etmelisiniz. Tüm bu işlemler yerine getirildiğinde mezuniyet işlemleri başlar.
Üniversite içindeki aynı Enstitü Anabilim Dalında açılmış tezsiz yüksek lisans programından tezli yüksek lisans programlarına yatay geçiş yapılabilir. AYBU Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği yatay geçiş hükümleri uygulanır. İlgili Yönetmelik maddelerine bakabilirsiniz
Akademik Anabilim Dalı Kurulunun önerisi ve Enstitümüz Yönetim Kurulunun kararı ile öğrenciler, yurt içi ve yurt dışındaki başka yükseköğretim kurumlarından en fazla toplamda iki lisansüstü ders alabilirler.
Bilimsel Araştırma Teknikleri ile Araştırma ve Yayın Etiği konularını içeren bir dersten bir defa başarılı bulunan öğrenci, ilgili dersten muafiyeti için Anabilim Dalı Başkanlığına dilekçe ile başvuruda bulunur. Anabilim Dalı Başkanlığının olumlu görüşü doğrultusunda, Enstitüye iletilen muafiyet talebi Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile sonuçlanır.
Kayıt dondurma başvuru tarihleri her yıl Akademik takvimde belirlenerek öğrenci bilgi sistemi üzerinden online başvuru ile alınmaktadır. Başvurular sona erdikten sonra öğrencilerin yapmış olduğu başvurular Enstitümüz tarafından incelenerek Anabilim Dalı Başkanlığına görüş sorulmaktadır.
Öğrenciler, sağlık, askerlik, yurt içi veya yurt dışı yükseköğretim kurumlarında eğitim, maddi ve ailevi nedenlerle, ilgili yönetim kurulu kararıyla en fazla iki yarıyıllık bir süre için kayıt dondurabilirler. Zorunlu hallerde bu süre üniversitemiz kayıt dondurma esaslarına binaen izni veren ilgili yönetim kurulu tarafından uzatılabilir.
Enstitümüz internet sayfasında yer alan formlar bölümünden ulaşılacak Kayıt Sildirme Dilekçesi’nin üzerinde bulunan imzalar tamamlandıktan sonra (danışman yoksa Anabilim Dalı Başkanı imza atabilir) ilgili dilekçe Enstitümüz yazı işlerine teslim edilir. İşleme alınan dilekçe, Enstitü Yönetim Kurulunda incelenir ve Yönetim Kurulu kararına göre işlem yapılır.
Tecir işlemleri, Enstitü tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden, yeni kaydolan öğrencilerin ders kayıt işlemleri sonrası yapılmaktadır. Kayıt dondurma işlemi yapan öğrenciler için kayıt dondurma işlemlerinden sonra ek tecil işlemi için sbe@aybu.edu.tr adresine taleplerin iletilmesi gerekmektedir.
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Kütüphane Daire Başkanlığı internet sayfasına giriş yaparak “E-KAYNAKLAR” başlığından ulaşabileceğiniz veri tabanlarının listesini görebilirsiniz.
T.C.
ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü
Tel: +90 (312) 906 20 00 – E-posta: sbe@aybu.edu.tr
Esenboğa Külliyesi Esenboğa/ANKARA