İkamet İzin Başvurusu
ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN İKAMET BAŞVURUSU
Ülkemize eğitim maksadıyla gelmiş, vize veya muafiyet süresi yeterli olmayan öğrencilerimizin kalış amaçlarına uygun olarak Öğrenci İkamet İzni (Öğrenci Oturma İzni) almaları zorunludur. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında yapılan ve 29 Kasım 2023 tarihinde yürürlüğe giren protokole istinaden; öğrenci ikamet izni başvurusunda bulunan (ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora) öğrencilerimizin, ikamet izni öğrenci kayıt formuyla birlikte formda belirtilen belgeleri randevu tarihini beklemeksizin
en kısa süre içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim etmeleri gerekmektedir.
- AYBÜ’ye kayıt veya başlama işlemini tamamlayan öğrencilerimizin, araştırmacıların ve akademisyenlerin vize veya vize muafiyeti süresi içinde https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresi üzerinden elektronik ortamda ikamet izni başvurusu yapması gerekmektedir. İkamet İzni Şartlı Giriş Formu ile ülkemize giriş yapanlar için bu süre 10 (On) gündür.
- Öğrencimizin e-ikamet başvuru tarihini takip eden 30 (Otuz) gün içinde aşağıda belirtilen belgelerin tamamını içeren başvuru dosyasını hazırlayarak Başkanlığımıza teslim etmesi gerekmektedir. Eksik belge bulunan başvuru dosyaları kabul edilmemektedir.
- İkamet izinlerinin genel olarak her yıl yenilenmesi/ uzatılması gerekmekte olup öğrencinin öğrenim süresine bağlı olarak izin süreleri değişebilmektedir. İkamet izin sürelerini takip etmek öğrencilerimizin kendi sorumluluklarında olup herhangi bir mağduriyet yaşamamaları için ilgili tarihleri hassasiyetle takip etmeleri gerekmektedir.
- İkamet izni bulunan öğrencilerimizin bu iznin geçerli olduğu tarihler arasında Türkiye’ye giriş- çıkış işlemlerinde vize almalarına gerek yoktur. İkamet izin süresi bitmek üzere olan uluslararası öğrencilerimiz, süresi bitmeden uzatma başvurusunda bulunmalıdır. Bu süreyi aşanların;
- 10 (On) gün içerisinde randevu alması durumunda işlemleri cezasız olarak sonuçlandırılır.
- 90 gün içerisinde randevu alması durumunda işlemleri geçerli mazereti alınarak cezalı olarak sonuçlandırılır.
- 90 günden sonra randevu alması durumunda ise başvurusu iptal edilir.
İkamet İzni Başvurularında İstenilen Belgeler;
- İlk defa veya uzatma başvurusu için İkamet İzni Başvuru formu (https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresi üzerinden online olarak doldurulan formun çıktısı alınıp imzalanarak başvuru dosyasına eklenmelidir.)
- Pasaport fotokopisi (İşlem gören tüm sayfalar ve vize bulunan sayfa, aslı görüldü onaylı)
- Dört (4) adet biyometrik fotoğraf
- Sağlık Sigortası
- İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik biriminden alınan e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge,
- Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli provizyon belgesi,
- Sosyal Güvenlik Kurumuna Genel Sağlık Sigortalısı olmak için yapılan (isteğe bağlı sigorta) dair e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge,
- Özel Sağlık Sigortası (10.05.2016 tarihli ve 16 sayılı vize ve ikamet izni taleplerinde yatırılacak özel sağlık sigortalarına ilişkin genelgede belirlenen asgari teminat yapısını kapsamalıdır.)
- Öğrenci Belgesi ve ikamet izni bilgi formu (Öğrenim süresi ve muhtemel mezuniyet tarihi yazmalıdır.)
- Adres Belgesi (Yurtta kalıyor ise imzalı ve mühürlü/kaşeli yurt belgesi, kira sözleşmesi ile kalıyorsa noter onaylı kira sözleşmesi)
- İkamet İzni Kart Bedeli Makbuzu
- Gelir beyanı (Başvuru Formunda beyan edilecektir.)
- 18 yaşından küçükler için (E-İkamet sisteminden başvuru yaptığı tarih itibariyle):
- Doğum Belgesi (Apostil ya da ilgili ülke konsolosluğu ile T.C. Dışişleri Bakanlığı onayı ve noter onaylı Türkçe tercümeli olmalıdır.)
- Muvafakatname (Apostil ya da onaylı)
Önemli Notlar
- Öğrenim vizesi ile gelen 18 yaşından küçükler için doğum belgesi ve muvafakat talep edilmemektedir.
- Tüm belgeler tam kapak karton dosya içerisinde teslim edilmelidir. Tam kapak karton dosya ile gönderilmeyen başvuruları İl Göç İdaresi kabul etmemektedir. Dosya örneği için tıklayınız.
- İlgili prosedürler takip edilmediği takdirde 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu kapsamında yasal işlemler uygulanır.
- Oturma izni için başvurusu sırasında verdiğiniz adres doğru ve eksiksiz olmalıdır.
- İsim/soy isim değişikliği, pasaport değişimi, medeni hal değişimi, adres değişikliği ya da bölüm/program değişikliği gibi durumlarda 20 iş günü içerisinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi gerekmektedir.
- AYBÜ’de program değişikliği ile Ankara’da başka bir üniversiteye geçilmesi durumunda, süresinde bildirim yapılması kaydıyla mevcut ikamet izni geçerliliğini korur. Bu durumda uluslararası öğrenci 20 gün içerisinde bildirim yapmak zorundadır.
- Farklı bir ildeki üniversiteden ilişik keserek AYBÜ’ye kayıt yaptırılması durumunda 20 gün içerisinde ikamet izni geçiş başvurusu yapılır.
- İkamet tezkeresinde silinti ve kazıntı yapılmaması gerekmektedir. İkamet tezkeresinin kaybedilmesi durumunda derhal İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne müracaat edilmelidir.
- Herhangi bir programda kayıtlı olmadan Türkiye’de kalmayı planlayanların (mezuniyet töreni, lisansüstü başvuru vb. nedenlerle), ikameti bitmeden önce kalış amacına uygun ikamet izni türü için başvuru yapması gerekmektedir.
- AYBÜ’ye kayıt hakkı kazanmış olmasına karşın süresi içinde kayıt işlemini yapmayan, herhangi bir nedenle üniversiteden ilişiği kesilen, ilgili döneme ders kaydı yaptırmayan ve/ya öğrenimini tamamlayarak mezun olan uluslararası öğrencilerimiz belirli dönemlerde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne iletilmektedir.
- Uluslararası öğrencilerden ikametgah kimlik bilgilerinde adı ve soyadında aynı isim yer alanların ve doğum tarihi, anne adı, baba adı gibi bilgileri farklı olanların İl Göç idaresine başvurarak düzelttirmeleri ve sonrasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvurmaları gerekmektedir.
Faydalı Linkler
Öğrenci ikamet izni başvuru süreci ile uluslararası öğrencilerin yasal kalış süresinde yerine getireceği yükümlülüklere ilişkin olarak kitapçığa erişim için tıklayınız. (TR,AR,RU,DE,EN)
İkamet başvuru süreci hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Başvuru Formu için tıklayınız.
Öğrenci İkamet İzni (İlk Başvuru) videosu için tıklayınız.
Öğrenci İkamet İzni (Uzatma) videosu için tıklayınız.
İkamet izin türleri için tıklayınız.
İlgili soru ve sorunlarınız hakkında bilgi edinmek için “Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER)”ne 157’yi arayarak ulaşabilirsiniz.
Başvuru Adresi
|
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Etlik Milli İrade Yerleşkesi, A Blok,
Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 Etlik-Keçiören/ Ankara
İletişim Bilgileri
0 (312) 906 10 00 – 11 57 / 11 42
admission@aybu.edu.tr
|