Önlisans-Lisans Mezuniyet İşlemleri
- Üniversitemiz Bölüm/Programlarının gerekli çalışmalarını başarıyla tamamlayarak mezun olmaya hak kazanan öğrencilerimizin, Mezuniyet işlemlerini başlatabilmeleri için öncelikli olarak KARİYER PLANLAMA/ MEZUN PORTALI sayfamıza giriş yaparak "Özlük Bİlgiler / Akademik Eğitim Bilgileri / Kurs,Eğitim,Seminer / İş,Staj Tecrübeleri” alanlarını doldurmaları gerekmektedir. Mezuniyet talebinde bulunan ancak Fakülte/MYO Sekreterliklerince yapılan kontrolde KARİYER PLANLAMA/ MEZUN PORTALI alanına kayıt oluşturmayan öğrencilerimizin mezuniyet işlemleri başlatılmayacaktır.
Kariyer Planlama / Mezun Portalı Giriş İçin Tıklayınız.
- Mezuniyete hak kazanan öğrencilerimizin Öğrenci Bilgi Sisteminden (https://obs.aybu.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx) mezuniyet talebinde bulunmadan önce aşağıdaki hususları kontrol etmeleri ve gerekli düzeltmeleri yapmaları önem arz etmektedir. Mezuniyet işlemi sonrasında öğrenci sisteme giriş yapamadığından bu işlemlerin önce yapılması gerekmektedir.
- Mail adresi ve telefon numarası gibi iletişim bilgilerinizi güncelleyiniz.
- Sistemde yer alan kimlik bilgilerinizi kontrol ediniz. Ad, Soyad, Baba Adı, Anne Adı, Doğum Yeri, Doğum Tarihi kontrol ediniz. Evlenme, ayrılma, mahkeme kararı vb. durumlardan kaynaklı olan kimlik bilgileri değişikliği varsa Fakültenize ve/veya Öğrenci İşlerine başvurarak güncelletiniz.
- Fotoğraf Mezuniyet Transkripti, Mezun Kartı gibi belgelerde de kullanıldığından bu belgelerde yer almasını istediğiniz standartlara da uygun fotoğrafınızı yükleyiniz.
- Uluslararası öğrencilerden ikametgah kimlik bilgilerinde adı ve soyadında aynı isim yer alanların ve doğum tarihi, doğum yeri, anne adı, baba adı gibi bilgileri farklı olanların İl Göç idaresine başvurarak düzelttirmeleri ve sonrasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvurmaları gerekmektedir.
Yukarıdaki işlemleri tamamladıktan sonra 3. Başlıktaki işlemden devam ediniz.
- Mezun olma şartlarını taşıyan* öğrencilerimizin diplomalarının hazırlanabilmesi için son başarılı sınavının açıklanıp, staj dahil tüm derslerinin sonuçlandırılmasından itibaren Kullanıcı adı ve şifreleri ile Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparak Kullanıcı İşlemleri/Belge Talebi/Mezuniyet Talep Formu isteğinde bulunmanız gerekmektedir. Mezuniyet Talep formunun Fakülte/MYO Sekreterliklerin tarafından görünmesi yeterli olacaktır, çıktısının alınmasına veya Fakülte/MYO Sekreterliklerine gelmenize gerek yoktur. Talebiniz Fakülte/MYO Sekreterliklerine ulaşınca mezuniyet işlemleriniz başlatılacaktır.
Bütünleme sınavına veya Ek sınavlara girecek veya Yaz Okulundan ders alacak öğrenciler bunların bitip sonuçlanmasından sonra Mezuniyet Talep Formu isteğinde bulunacaklardır.
Sınav notları açıklanmamış ve sonuçlandırılmamış öğrenciler kesinlikle Mezuniyet Talep Formu isteğinde bulunmayacaklardır
Mezuniyet Talep Formu isteğinde bulunurken boşlukları aşağıdaki şekliyle doldurunuz ve “Gönder “ butonuna basınız.
Mezuniyet Talep Formu talep etmek için tıklayınız.
- YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE
Yabancı uyruklu öğrencilerimizin diplomalarını teslim alabilmeleri için Türkiye Mezunları Bilgi Formunu doldurarak, iki adet form çıktısı ile birlikte, randevu aldıktan sonra randevu tarih ve saatinde diplomalarını teslim almak üzere Milli İrade Binası AZ01 numaralı ofise gelmeleri gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOT: Yabancı uyruklu öğrencilerden Öğrenci Bilgi Siteminde yer alan kimlik bilgilerinde farklılık olanların mezuniyet talebinde bulunmadan önce İl Göç İdaresi Başkanlığına başvurarak kimlik bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.
- MEZUN OLMA ŞARTLARI:
- Müfredat derslerindeki zorunlu dersleri almış olmalı.
- En az 360/240/120 AKTS’yi tamamlamış olmalı.
- Staj zorunlu olan bölümler için stajını tamamlamış olmalı.
- Akademik not ortalaması en az 2.00/4.00 olmalı.
- Varsa Bitirme projesini tamamlanmış olmalı.
- MEZUNİYET TALEP FORMU İSTENMESİNDEN SONRA YAPILACAK İŞLEMLER:
- Mezuniyet Talep Formu isteğinde bulunan öğrenci, Fakülte/MYO Sekreterlikleri tarafından Akademik Danışmanının Mezuniyet Onay Ekranına yönlendirilir.
- Akademik Danışmanı tarafından öğrencinin mezuniyet şartlarını sağlayıp sağlamadığı kontrol edilir.
- Mezuniyet şartlarını sağlayan öğrencinin mezuniyet onayı Akademik Danışmanı tarafından verilir.
- Öğrencinin ilişik kesme onayları Fakülte/MYO Sekreterliği, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı harç birimi, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlıkları tarafından sistem üzerinden online olarak yapılır.
- Öğrenci ilişik kesme onaylarının gerçekleştiğini kontrol etmelidir.
- Online ilişik kesme onayları tamamlanan öğrenci, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından mezun edilir ve mezuniyeti e-devlette gözükür.
- Mezun edilen öğrencinin diploma e-imza süreci tamamlandığında, Öğrenci Bilgi Sisteminde yer alan e-posta adresine randevu oluşturması için mail gönderilir. Bu sebeple mail adresiniz güncel değil ise güncelleyiniz. Randevu tarih ve saatinde de diploma teslimi yapılır. (Randevu linki için tıklayınız. Bu linkten, "Hizmeti seçin > Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı > Diploma Teslimi" seçilerek randevu oluşturulur.)
- MEZUN DURUMDAKİ ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE!
Üniversitemizden mezun olan öğrencilerimize kısa sürede diploma verilmesi planlandığından geçici mezuniyet belgesi düzenlenmeyecektir. Mezun olduğunu gösterir belge isteyen öğrencilerimizin, www.turkiye.gov.tr adresinden kullanıcı adları ve E-devlet şifreleri ile sisteme girerek sırasıyla aşağıdaki işlem basamaklarını yapmaları gerekmektedir:
- “e-hizmetler” sekmesi seçilir
- “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında yer alan “Yükseköğretim Mezun Belgesi Sorgulama” seçeneği seçilir.
- “Belge Oluştur” butonuna basılır.
- “Dosya İndir” butonuna basılır.
- İndirilen pdf dosyasının çıktısı alınır.