Yönetim Bilişim Sistemleri
|

Doktora

Doktora yeterlik derecesi alabilmek için gerekli olan toplam kredi sayısı ile alınması gereken zorunlu ve seçmeli dersler
 

AKTS Kredisi

Doktora programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışmaları ve tez savunma sınavından oluşur. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için toplam 27 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders ile seminer dâhil en az 10 ders ile tez hazırlık dersi, uzmanlık alan dersi, yeterlik dönemi, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Daha önce tezli yüksek lisans programında bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders almış öğrenciler, bu dersi tekrar almak zorunda değildir. Bu öğrenciler 24 kredilik 9 ders alarak ders yükünü tamamlar. 

Öğrenci ilk yarıyılda 30 AKTS kredisi olarak zorunlu ve seçmeli dersleri (2 Zorunlu ve 1 Seçmeli ders), ikinci yarıyılda 30 AKTS kredisi zorunlu ve seçmeli dersleri (2 Zorunlu ve 1 Seçmeli ders), üçüncü yarıyılda 10 AKTS kredisi olan Seminer dersini ve 20 AKTS kredisi olan seçmeli dersler (2 Seçmeli ders) olmak üzere toplam 90 krediyi en geç 4 yarıyılda tamamlamak zorundadır. Toplam 40 AKTS kredisi olan zorunlu, 40 AKTS kredisi olan seçmeli ders yükünü ve 10 AKTS Seminer dersini tamamlayan öğrenci yeterlik sınavına girmeye hak kazanır.

Ders Sayısı

Öğrenci toplamda 4 adet zorunlu ders, 4 adet seçmeli ders ve 1 adet seminer dersi almalıdır.
Ders döneminden başarılı olan öğrenciler; Ders Dönemi ve Tez Dönemi toplamda 12 yarıyıl kullanabilir.

Yeterlik Sınavı

Doktora programının ders yükümlülüklerini başarıyla ve en az 3.00/4.00 genel not ortalaması ile tamamlayan öğrenciler yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Genel not ortalaması 3.00/4.00’ın altında olanlarda bu şart sağlanana kadar danışmanın uygun göreceği ders/dersler tekrar aldırılır. Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Jüri tarafından yazılı sınavda başarılı bulunan öğrenci doksan dakikayı geçmeyecek şekilde sözlü sınava alınır. Sözlü sınavı; öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. Sınavların ağırlıkları eşit olarak değerlendirilir. Sınav jürileri, öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Sözlü sınavdan da başarılı olan öğrenci yeterlik sınavını başarmış sayılır. Yazılı sınavda başarılı bulunan ancak sözlü sınavda başarısız olmuş öğrenci bir sonraki yeterlik sınavında sadece sözlü sınava alınır, sözlü sınavda başarılı bulunursa yeterlik sınavını geçmiş sayılır.

Zorunlu Dersler

Design Science Research Methodologies, ECTS 10

Introduces beginning doctoral degree students to important research and survey articles in the field of management information systems.

Topics in Research Methodologies in MIS, ECTS 10

Provides a knowledge of research methodologies used in the MIS discipline, including experimental design, surveys, case studies, field work, and software engineering.

       IS Theories, ECTS 10

Provides doctoral students across different disciplines a broad introduction to key theories and their application in IS research.

Models for Quantitative Analysis, ECTS 10

Course will cover basic computational complexity terminology, machine scheduling concepts, and linear programming leading to column generation methodology.

       Seminar, ECTS 10

      Qualification Exam, ECTS 30. (Doktora Programı Yeterlik Sınavı Uygulama Esaslarını indirmek için lütfen tıklayınız )

      Dissertation, ECTS 150 (en az 5 yarıyıl)

Recommended Reading List

Main fields

Reading List

Research Methods

Introduction to Research Methods: A Practical Guide for Anyone Undertaking a Research Project, Catherine Dawson, 2009

Lawrence Neuman, W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches.
Knowledge, Technology, and Innovation Management

Tidd J., Bessant J., "Managing Innovation", (2013), Wiley Press, 5 th ed., United Kingdom

Schilling, M. A. (2017). Strategic management of technological innovation. McGraw-Hill.
Bolisani, E., & Handzic, M. (Eds.). (2014). Advances in knowledge management: celebrating twenty years of research and practice (Vol. 1). Springer.

Farooq, R. (2024). A review of knowledge management research in the past three decades: a bibliometric analysis. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 54(2), 339-378.

Durst, S., Foli, S., & Edvardsson, I. R. (2024). A systematic literature review on knowledge management in SMEs: current trends and future directions. Management Review Quarterly, 74(1), 263-288.

Nonaka, I., & Takeuchi, H. (2007). The knowledge-creating company. Harvard business review, 85(7/8), 162.
Information Systems

Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2004). Management information systems: Managing the digital firm. Pearson Education.

C How To Program, Deitel P, Deitel H, Pearson. Muhammet& Seher Yorulmaz (2020) Programlamayı C ile Öğreniyorum, Palme Yayıncılık. H.M.Deitel and P.J.Deitel (2017). C How to Program, Pearson.

M. Sprankle (2015) Problem Solving and Programming Concept, Pearson Education

Deitel, P. J., & Deitel, H. M. (2009). Java for programmers. Pearson education.

S. Haykin, Neural Networks and Learning Machines, Pearson Education, 3rd Ed., 2009
Data Science and Analytics

Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J., Anderson, R.E., and Tatham, R. (2013). Multivariate Data Analysis (6th edition), Pearson Prentice Hall.

Tabachnick, B.G., Fidell, L.S. (2012). Using multivariate statistics, (6th edition). Boston: Allyn and Bacon.

Babbie, E. (2010). The Practice of Social Research. Wadsworth, Cengage Learning.

Huck, W. S. (2012). Reading Statistics and Research. Pearson.

 


Tamamlanması Gereken Diğer Çalışmalar

Doktora öğrencisinin programı tamamlayabilmesi için tüm dersleri başarıyla tamamlamış, yeterlik sınavını geçmiş, doktora tezinin savunmasında başarılı olmuş ve teziyle ilgili en az 1 (bir) adet makalesinin Science Citation Index (SCI) tarafından ya da en az 2 (iki) adet makalesinin uluslararası alan indekslerinde taranan dergi veya dergilerde yayınlanmış olması gerekir.

*Doktora öğrencilerinin aldıkları derslerden sadece MIS  kodlu Doktora dersleri ders bitirme aşamasında sayılacaktır. Yüksek Lisans dersleri dikkate alınmayacaktır.
**Doktora öğrencileri aldıkları doktora derslerine  ilaveten Anabilim Dalı ve öğrencinin danışmanının önerisi ile ilave ders de alabilirler.